Het nieuwe elektronisch patiëntendossier (EPD) van Noordwest Ziekenhuisgroep is ‘live’. Vrijdag 22 juni 2018 stond op de locaties Alkmaar en Den Helder stipt om 13:00 uur een lid van de cliëntenraad klaar om een ferme druk op de rode knop te geven. Daarmee gaven ze het startsein voor ingebruikname van het nieuwe EPD. Honderden medewerkers van Noordwest waren getuige van dit bijzondere en feestelijke livegang-moment.
Inrichten, testen, trainen
Het afgelopen jaar is er ontzettend hard gewerkt om alles op de juiste manier in te richten. De laatste maanden stonden in het teken van testen, testen en nog eens testen. Ook zijn ruim 3000 medewerkers opgeleid om goed met het systeem te kunnen werken. Ondertussen ging de patiëntenzorg natuurlijk gewoon door.
Totaaloplossing
Met HiX worden onze zorgprofessionals straks op uniforme en slimme wijze ondersteund in hun werk. Zo kunnen zij makkelijk en snel samenwerken en patiëntgegevens inzien of delen, ongeacht op welke Noordwest-locatie zij op dat moment werken. Daarnaast nemen we een portaal voor externe zorgverleners (zoals huisartsen) in gebruik en is er een app ontwikkeld waarop medisch specialisten het EPD kunnen raadplegen.
Aanmeldzuilen en patiëntenportaal
Ook voor onze patiënten verandert er veel. Wie voor een polikliniekafspraak het ziekenhuis bezoekt, meldt zich vanaf nu aan bij een aanmeldzuil. Met deze zuilen checken we in één keer alle gegevens zodat de logistiek op de polikliniek soepeler verloopt. Daarnaast heeft u als patiënt met behulp van uw DigiD toegang tot uw dossier via het patiëntenportaal ‘Mijn Noordwest'. U kunt uw dossier inzien en zo onderzoekuitslagen, het medicatieoverzicht, afspraken en correspondentie bekijken en vragenlijsten invullen.
Lees op onze hoofdsite alles over: