Uw ervaring kan voor ons aanleiding zijn bepaalde zaken extra te bekijken en/of het beleid te veranderen.
Tevreden of een klacht?
Tevreden patiënten en bezoekers zijn voor Noordwest Ziekenhuisgroep heel belangrijk. Daarom horen wij graag uw mening en ervaring. Ook als deze niet positief is. Het team ‘patiëntbeleving’ neemt alles in behandeling.
Team ‘patiëntbeleving’ komt graag met u in contact. Zij zoeken samen met u naar een oplossing. Op deze manier kunnen wij onze zorg blijven verbeteren.
U kunt een klacht op verschillende manieren indienen:
- online klachtenformulier
- telefonisch: op werkdagen van 08:30 tot 16:30 uur op telefoonnummer 072 – 548 3501. Buiten werktijden kunt u iets inspreken. Wij bellen u dan zo spoedig mogelijk terug
- schriftelijk: u kunt uw brief opsturen naar Noordwest Ziekenhuisgroep, t.a.v. team patiëntbeleving, huisnummer 044, postbus 501, 1800 AM Alkmaar
In de folder ‘Een klacht’ leest u hoe wij uw klacht in behandeling nemen en wat u van ons kunt verwachten. Het is niet mogelijk om anoniem een klacht in te dienen. We kunnen dan niet reageren op specifieke situaties. We vinden het erg belangrijk dat een zorgverlener kan reageren op uw klacht.
Voor meer informatie leest u de volledige klachtenregeling van Noordwest Ziekenhuisgroep.
U kunt uw compliment, wens of tip laten weten door de online klantenwenskaart in te vullen. Dit kan anoniem als u dit wilt.
Om onze zorg en dienstverlening te blijven verbeteren, vragen we patiënten en bezoekers naar hun ervaringen. Dit doen we onder andere met (digitale) enquêtes en vraaggesprekken. Meer informatie hierover leest u op de pagina ‘kwaliteit van zorg’ onder het kopje tevreden patiënten.
U kunt op de website van ZorgkaartNederland lezen hoe anderen uw ziekenhuis en/of specialist beoordelen. Bent u patiënt geweest van Noordwest Ziekenhuisgroep? Dan kunt u ook uw ervaring met anderen delen via deze website. Ga naar ZorgkaartNederland.
Vermissing of beschadiging
In principe is Noordwest niet aansprakelijk voor vermissing of beschadiging van persoonlijke eigendommen. In bepaalde gevallen kan hierop een uitzondering worden gemaakt. Wilt u een vergoeding aanvragen voor schade of vermissing van uw persoonlijke eigendommen? Neem dan contact op met team patiëntbeleving. Team patiëntbeleving informeert u verder over de afhandeling van de zaakschade.
Schade na behandeling
In de gezondheidszorg worden elke dag vele handelingen verricht. Niet alleen door artsen, maar bijvoorbeeld ook door verpleegkundigen of fysiotherapeuten. Zij behandelen u zo goed mogelijk. Toch kan het gebeuren dat er iets mis gaat en dat u schade lijdt. Dat betekent nog niet dat u automatisch recht heeft op schadevergoeding. Als u erover nadenkt Noordwest aansprakelijk te stellen, dan kunt u dit schriftelijk doen. In uw brief aan team patiëntbeleving geeft u aan dat u schade heeft geleden door het handelen van de hulpverlener(s).
U vermeldt:
- wat er fout is gegaan
- wanneer het fout is gegaan
- zo mogelijk noemt u de namen van de betrokkene(n)
Verder vermeldt u letterlijk in uw brief dat u Noordwest of de hulpverlener aansprakelijk stelt voor de geleden schade. Team patiëntbeleving zet uw aansprakelijkstelling door naar de schadebehandelaar, verbonden aan de afdeling juridische zaken van Noordwest. De schadebehandelaar informeert u verder over de afhandeling van de schadevergoeding.
Contactgegevens team patiëntbeleving
U kunt uw brief opsturen naar Noordwest Ziekenhuisgroep, t.a.v. team patiëntbeleving, huisnummer 044, postbus 501, 1800 AM Alkmaar.